salam

ina comey

persinggahan hidupku

bismillah

Tuesday, March 8, 2011


hai kawan2...salam ceria tok semua yang mengenaliku...
mm,aku just nk share pengalaman dlm hari kenangan ku bersamanya..
lebih kurang jam 6 petang 04.03.2011 ari jumaat bergerak la aku ke kampung halamannya..
di Sungkai, Perak bertemu dgn ibu dan adik nya yg tercinta..
sungguh letih aku tatkala tiba di teratak ibunya..huh!hanye Tuhan je tau rs nye..
area kol 10 pm cm2 jgk la smpai eh...
xlm slepas2,siap suda psalinan bj,trus dok bborak ngn my future mother in-law..
keesokan harinya,xku sangka aku kelewatan bgn tdo rupenye..arrggghhhh!!da pukul 8...
ish!asal lmbt na aku bgn di sane?2 ari bturut2 nih..
siap dikejutkan lg oleh my lovely fiance...aduh!!!
terkejut la kwn...mm,dgn pnts menuju ke bilik air la..huhu..
tepat jam 10.30 am,kami bergerak ke rumah mak teh nya,ade kndr kawin katenye..
aku pn dgn muke yg amat keletihan,menurut sahaja..
setibanya aku disane,brtemu lah sanak saudaranya di sana..
tb2,aku didatangi his cousin,menyerpa aku untuk pergi bersama..
untuk menjamu selera di rumah pengantin berdekatan rumahnya..
pd mulanya aku tidak mahu..
setelah didesak,aku melangkah jua sehingga terlupa akan hanbag ku yg tidak tertutup..
aduh!!failed lah...nsb my love tlg tgk kn...thank god!
selepas selesai sume nye di rumah makteh nye,keberangkatan ke bidor pulew..
kenduri kawin ahli keluarga besar nye juge..
huh!dgn kehangatan cahaya matahari..
di halaman khemah yg agk dekat dgn rumah pengantin..
aku dpt merasakan satu perasaan yg agk melimpah di kolam hatiku..
sangat panas...!!!!!!!!!!!!!!!huh!!mmg mintak.....
xpe,demi die,aku sabarkan jugak..sabar ina,sabar...huhui..
xlm setelah itu,menuju pula kami ke rumah abg nye,jejak rumah baru katenye..
not bad gak rumah cm2,luas..tetibe lak terpk nk bl umh lak deh si dia tu...huhu..
selepas puas melihat seisi rumah,mkn pun suda,bergerak pulang la pulok..
dgn bertemankn hujan yg sungguh lebat,my dear tetap gagah memandu..
diiringi pesanan yg amat dihargai oleh ibunya tersayang...
sambil diperhatikan oleh kakak nye..
sebaik sahaja tiba di rumah,dgn suasana yg amat sejuk,pk 2 kl nk mndi xnk..hahahaha..
tp bl dpikirkan,bdn da melekit,so kene jgk la go..
sangat segar selepas bermandikan air yg begitu sejuk..uuwww...
sangat lena aku tdo itu mlm..sgt syokk!!!
keesokan harinya aku diajak untuk go ke pasar..
membeli lauk untuk dimasak tghari nnt..dgn besar hati,aku follow aje...
setelah selesai msk,aku mghidangkan untuk hidangan makanan untuk kami santap..
setelah mkn,kami berehat sebentar menonton tv,ade yg tdo,tdo..
puas melihat syg ku tdo,aku pn mengacau la die yg lena yg xbrp nk sgt..
xlm aku kaco die,mate ku beralih untuk menonton tv,sudahnye,aku pulew yg tlelap..
agak keletihan time tuh...
tb2 satu suara menerpa aku yg asik dibuai kepanasan..huh!
"tdo ke ina"...hah!lnts aku segera bgn..
mcm sangat penat pulok gamaknye keje yg berat..hahaha..
dlm kesamaran dlm kol 4 xsilap,aku pn segera menyiapkan diri untuk pulang..
area kol 5.30,berangkatlah kami pulang ke tempat masing2..
si dia menghantarku pulang ke seremban seperti yg dijnjikan..
dlm kol 10 mcm tula,smpai di rumah abg ku...
xlame setelah itu,si dia pn pulang ke rumah nye di selayang...
tersangat la penat time tu..huh!
tp,yg penting nye,aku happy sgt...
bersama die yg tercinta..
pengalaman yg sangat berharga untukku..
sepanjang aku menempa di sana..
itu sahaja kenangan terindah ingin aku kongsikan bersama hari ni..
sgt suke!bes!even penat,tp it was so fun...
cume yg terkilan nye pic kitorg kt sane mmg tak dan nk igt nk amek..
so,xdela sntapan untuk kali ini..
ikutilah nnt di blog yg lain pulew..
insyaallah...
so,tu sahaja yg sempat diperkatakan dan diperkongsikan..
kite jmp lain kl ye..
di pena blog yg lain pulew..
tc everybody..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang